Cele 5 greșeli ale vânzătorului – și cum să te ferești de ele!

Primele două aspecte alungă cumpărătorii înainte de orice contact cu proprietatea, iar cele din urmă după vizionare.

În 2014 se simte, în mod evident, o „dezmorțire” a pieței achizițiilor de locuințe. Dacă ai o proprietate pe piață de câteva luni bune și încă nu ai găsit un cumpărător, în calea vânzării stă cu siguranță un „obstacol”. Imobiliare.ro îți prezintă cele mai frecvente greșeli pe care le poate face un proprietar interesat să încheie o tranzacție:

1. Un preț prea ridicat:
În actualul context de piață, așteptările financiare nerealiste ale vânzătorilor, necorelate cu cele ale cumpărătorilor, reprezintă motivul cel mai frecvent pentru care o proprietate devine indezirabilă pentru cei din urmă. Majoritatea locuințelor trec printr-un proces de ajustare a prețului din momentul în care sunt scoase pe piață până la momentul tranzacționării, dar este important ca diferențele să fie cât mai mici, iar timpul necesar pentru „reglare” cât mai scurt, pentru a evita astfel scăderea atractivității respectivei oferte. Mai ales în cazurile în care nu ai experiență în domeniul rezidențial, este recomandat să apelezi la serviciile unui consultant imobiliar specializat pe zona în care vrei să vinzi; pe baza unei analize pertinente de piață, care să ia în calcul atât prețurile cerute, cât și pe cele de tranzacționare pentru proprietăți similare, acesta te poate ajuta să stabilești o valoare de listare cât mai apropiată de realitate.

 

2. Proprietatea nu e vizibilă în piață:
Faptul că soliciți un preț „corect” nu este suficient pentru a încheia o tranzacție. Dincolo de asta, orice ofertă are nevoie să fie vizibilă în piață – iar pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali cumpărători, trebuie să alegi canalele și modalitatea potrivită de transmitere a informației. Te poți ocupa de asta pe cont propriu, dar ai și opțiunea de a apela la un agent imobiliar profesionist, care să te ajute cu un plan adecvat de promovare.

 

3. O casă nepregătită de vizionare:
Telefoanele și vizionările reprezintă „confirmarea” unui preț potrivit și a unei promovări adecvate. Vizitatorii pot fi însă ușor alungați și de „prezentarea” casei. Chiar dacă proprietatea este, în sine, atractivă – are o localizare favorabilă, un bun raport calitate/preț – felul în care arată o poate coborî (sau urca!) mult în ochii potențialilor clienți. Înainte de a scoate o casă la vânzare, acordă atenție pregătirii acesteia – ai grijă să fie curată, îngrijită, scapă de lucrurile inutile și pune-i cât mai bine în valoare calitățile.

4. Probleme lăsate nerezolvate:
Dincolo de felul cum arată o locuință, contează ca aceasta să se afle și într-o stare bună de funcționare. Ocupă-te, așadar, de repararea eventualelor defecțiuni (ale instalațiilor electrice, sanitare etc.) înainte de a primi potențiali cumpărători. Tot în categoria problemelor ce se cer remediate se numără și cele juridice; fă tot posibilul să ai toate actele în ordine atunci când scoți o proprietate la vânzare, altfel riști să pierzi clienți.

5. Informații false:
Nu în cele din urmă, „mușteriii” pot fi alungați – chiar în faza de semnare a actelor! – de informațiile false (sau „semiadevărate”). Fă de la bun început o prezentare corectă a proprietății și nu te lăsa atras în capcana de a prezenta lucrurile altfel decât sunt; la „descoperirea” adevărului, orice potențial cumpărător, oricât de sincer interesat, va avea tendința (firească!) de a se îndepărta.

sursa: imobiliare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *